mandag den 17. maj 2010

Emil i Moshi

Den sidste weekend i April var jeg i Moshi hvor de 6 internationale skoler i Tanzania afholdt en kombineret fodboldturnering og svømmegala. Jeg var blandt de udtagne fodbolddrenge.

Jeg blev afleveret kl. 05.30 - uha - godt at min super søde far gad at stå op! Vi fløj til Moshi hvor vi blev indlogeret på Moshi International School. Jeg kom til at bo på rum med Erikin, Lewis og Niki.

Om fredagen mødte vi hele Moshi holdet og de andre hold for høre hvad der skulle ske næste dag. Bagefter kørte vi hen til vores base. Bagefter kørte vi ud til banerne hvor vi trænede til den næste dag.



Vi lavede lavede en slags World Cup hvor mit hold bestod af Mads, Nick, Nina, Monique og mig. Vi var Spanien. Vores første kamp mod Frankrig - vi vandt 5-0! Vores anden kamp var mod England - vi vandt 3-0! Vi vandt hele World Cuppen - men det var kun træning!

Fredag aften chattede vi lidt før vi skulle i seng. Lørdag startede med en god omgang morgenmad på Moshi Skolens kantine. Efter det startede svømmegallaen. Vores gallahold vandt gallaen! Efter det skulle vi spise frokost og så skulle der være en fodboldturnering.

Første kamp var imod International School of Arusha – vi spillede 1-1. Den anden kamp var imod Skt. Constentine og vi vandt 3-0. Den sidste kamp skulle vindes for at komme i finalen og var imod DIA – vi vandt 2-0. Mads scorede to fantastiske mål. I finalen var det mod den internationale skole of Morogoro. Vi vandt 4-0 og Nick scorede 1 mål, Harry scorede 2 mål og jeg scorede et mål på frispark – og jeg synes det var det bedste mål!

Lørdag aften chattede vi om hvad der skulle ske den næste dag og så var der diskotek over på Moshi skolen. Men desværre var der ikke noget strøm så vi kunne ikke høre musik – så det var noget værre slaskdisco!! :-( !! Men vi havde det nu godt alligevel!

Søndag morgen startede vi med morgenmad og så skulle vi pakke vores ting til 1 time og 10 minutters flyvetur fra Moshi til Dar Es Salaam. Fra Dars lufthavn blev vi kørt i busser til IST. VI havde alle medaljer om halsen og sang og skrålede.

Tak for nu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar