fredag den 2. oktober 2009

Bustrip for Newcomers


Der bliver arrangeret tonsvis af forskellige arangementer i for "Newcomers" i Dar Es Salaam.
I sidste uge deltog jeg på "Art and craft Bustrip", som var arrangeret af Parent Group på IST (Emil og Mathildes skole). Nu er jeg jo ikke lige den, der kan få flere timer til at gå i en butik med smart design, men det er der andre der kan.... Så efter første stop på turen, tænkte jeg, at det ville blive en meget laaaaaang dag og så var jeg tilmed sulten og tørstig :-(


MEN..... næste stop var heldigvis meget mere interessant, idet vi fik mulighed for at få indblik i selve workshoppen altså produktionen. Vi var hjemme hos en kvinde som opkøbte gamle både og brugte tømret til at lave møbler. Og så fik vi tilmed kaffe og kage :-)

Vi besøgte også "Wonders Workshop", som er et projekt der blev opstartet i 2004 med midler fra velgørenhed. En gruppe handicappede voksne fra Dar blev trænet i at omdanne metalaffald til metal kunst.
Idag omfatter workshoppen 40 ansatte og er finansielt selvkørende. Udover metal, genbruger de papir og flasker. Vinflaskerne bliver blandt andet knust, smeltet og lavet om til en slags perler, som bruges til halskæder og armbånd.

Ovnene hvori de opvarmer glasset




Så nu ved jeg hvor jeg hvor jeg kan aflevere glasflasker og aviser.

På torsdag skal jeg på bustur til centrum af Dar Es Salaam hvor vi skal snuse til alle de små listige butikker. Jeg vender tilbage / Camilla.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar